Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku podpisał umowę z firmą Skanska. Kontrakt dotyczy przebudowy drogi wojewódzkiej 222 na odcinku Gdańsk – Starogard Gdański. Ta trasa liczy 27 km, a koszt inwestycji to 85 mln zł. – Realizacja tej inwestycji przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz większej płynności i komfortu podróżowania na przedmiotowej drodze – mówi Anna Mątewska z ZDW Gdańsk.
Ruch tranzytowy i lokalny jest na tym odcinku DW-222 bardzo duży. Dlatego jej przebudowa to niezwykle wyczekiwana inwestycja. – Inwestycja wpłynie m.in. na poprawę warunków życia i zwiększenie mobilności ludności, a także podniesie walory inwestycyjne subregionu i przyczyni się do poprawy spójności województwa. Realizacja inwestycji stworzy podstawy do poprawy warunków transportowych związanych z dojazdami do autostrady A1 w województwie pomorskim, a przez to przyczyni się do rozwoju gospodarczego i społecznego całego województwa – dodaje Anna Mątewska.
Trasa od granicy Gdańska do granicy Starogardu Gdańskiego liczy około 39 km, z czego Skanska przebuduje ponad 27 km. Rozbudową zostaną objęte: odcinek A Gdańsk-Straszyn, odcinek B Żuława-Trąbki Wielkie, odcinek C Gołębiewo Wielkie-Gołębiewko, odcinek D Godziszewo-Starogard Gdański oraz odcinek E Straszyn-Żuława i ciąg pieszo-rowerowy w rejonie ronda w miejscowości Jagatowo. Najdłuższy fragment (ponad 13-kilometrowy) to odcinek będący w granicach powiatu starogardzkiego od Starogardu Gdańskiego do Godziszewa.
– Rozbudowa drogi wojewódzkiej 222 na trasie Starogard Gdański – Gdańsk to długo oczekiwana inwestycja przez mieszkańców gminy i miasta Starogard Gd. – mówi Maria Michel, Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Inwestycji, Urząd Gminy w Starogardzie Gdańskim. – Droga odgrywa bardzo ważną rolę w systemie komunikacyjnym. Dla mieszkańców ma znaczenie strategiczne, bowiem łączy Starogard Gd. z Trójmiastem. Przebudowa wpłynie znacznie na poprawę bezpieczeństwa ruchu samochodowego. Planowane elementy uspokojenia ruchu, przejścia dla pieszych, chodniki, nowe zatoki autobusowe oraz zwiększona ilości punktów świetlnych będzie też miała wpływ na bezpieczeństwo pieszych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że przebudowa drogi niebawem się rozpocznie – dodaje.
Wyświetl większą mapę
Wykonawca jest zobowiązany do rozbudowy drogi do parametrów odpowiadających przewidywanej klasie technicznej G (droga główna). Oznacza to, że jezdnia zostanie poszerzona do 7 metrów, a nawierzchnia zyska większą nośność – 115 kN/oś. Przebudowane zostaną skrzyżowania, przepusty i zjazdy do nieruchomości. Korekcie zostaną poddane łuki, zbudowane nowe przejścia dla pieszych i azyle. Uczestnicy ruchu zyskają nowe zatoki autobusowe, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. W ramach przedsięwzięcia wybudowane zostaną także przejścia dla zwierząt. Dodatkowo wykonawca zasadzi 2 tys. drzew i 7 tys. krzewów.
Zgodnie z kontraktem koniec inwestycji to 30 czerwca 2019 roku. Pierwsze prace rozpoczną się na przełomie marca i kwietnia br.